Voice TV

27 Feb 2019
The Administrative Court has ruled that the 15-day suspension of outspoken Voice TV is invalid, and given the National Broadcasting and Telecommunications Commission (NBTC) 30 days to consider an appeal. Suspension on Voice TV
15 Feb 2019
Today (15 February), the Administrative Court ruled to delay the NBTC’s suspension order on Voice TV, which can continue broadcasting during the election campaign until the trial is concluded. 
12 Feb 2019
To our audience, sponsors, and fellow media, The Office of the National Broadcasting and Telecommunications Commission (NBTC) has issued an order suspending Voice TV broadcasting for 15 days.  Voice TV affirms that we have performed our duty as media with journalistic ethics in pursuit of providing impartial information in the best interests of our audience and society.
24 Sep 2018
Voice TV station has decided to suspend Wake Up News commentators Sirote Klampaiboon and Viroj Ali and cartoonist Sia from 17 September to 17 October. Prateep Kongsib, the Director of Voice TV, later made a statement through his personal Facebook account.  “If there are no changes at all, Voice TV’s situation will be in a dangerous spot,” since “those with power” to decide its fate are strongly dissatisfied with the analysis and criticisms of the two commentators and the Wake Up cartoons.
21 Mar 2018
The national broadcasting regulator on Wednesday suspended a popular news talk program on Voice TV for 15 days, saying it caused confusion and incited societal division. Voice TV – owned by Pathongthae Shinawatra, son of fugitive former premier Thaksin Shinawatra – will appeal the decision against “Tonight Thailand” and seek a temporary injunction at the administrative court, its management said Tuesday. A sub-committee of the National Broadcasting and Telecommunication Commission, or NBTC, cited a program aired on Dec.
4 Apr 2017
After a seven-day ban by the National Broadcasting and Telecommunications Commission (NBTC), Voice TV is back on air, but for the time being there will be no programmes critical of the authorities. After the NBTC 7-day ban came to an end on 4 April 2017, Prateep Kongsib, Director of Voice TV’s news programme, published a statement on the Voice TV website called ‘The Return of Voice TV (Again)’ .
29 Mar 2017
Thai media regulators should immediately reverse their suspension of the operating license of Voice TV and should allow the media to broadcast and publish freely, the Committee to Protect Journalists said today. Media regulators today suspended the channel's operating license for seven days.
28 Mar 2017
Thai media associations have voiced opposition to the National Broadcasting and Telecommunications Commission decision to temporarily ban Voice TV, saying it should safeguard media freedom rather than bow down to the junta.
27 Mar 2017
The National Broadcasting and Telecommunications Commission (NBTC) has proposed a suspension of Voice TV’s broadcasting license for ‘unreasonable criticism’ and ‘biased content’.   On 27 March 2017, Lt Gen Peerapong Manakit, a member of the NBCT, said that it has proposed a temporary ban on Voice TV lasting seven days. The Commission will make a final decision this afternoon.    The ban was initially proposed by the junta’s media regulatory team.
9 Feb 2017
The broadcasting regulatory authority based the suspension on a January 23 episode titled “Conflict because of Judicial [Not] Review” that presented a news analysis which “led to disunity in Thai Society by not airing complete facts.”   The NBTC said that the content of the political commentary program violates the National Council for Peace and Order’s (NCPO) announcement nos.
30 Aug 2016
The Thai media regulator has suspended a news programme on Voice TV, a digital TV channel owned by Panthongtae Shinawatra, the son of controversial former Prime Minister Thaksin. The National Broadcasting and Telecommunications Commission (NBTC) on Monday, 29 August 2016, voted 3 to 1 to suspend transmission for seven days of Wake Up News, a popular morning news programme of Voice TV.   
16 Aug 2016
Voice TV today pulled two well-known political commentators from programs it airs for 10 days beginning today under pressure from the military regime and telecommunications regulators. An unnamed senior executive at the station offered to muzzle the two commentators to avoid harsher sanctions by the National Broadcasting and Telecommunications Commission, a state agency granted special powers last month to censor the media, according to Commissioner Supinya Klangnarong. The station’s news director took to Twitter to explain the rationale.

Pages

Subscribe to Voice TV