Voice TV program faces broadcasting ban over junta criticism

The national broadcasting regulator on Wednesday suspended a popular news talk program on Voice TV for 15 days, saying it caused confusion and incited societal division.
Voice TV – owned by Pathongthae Shinawatra, son of fugitive former premier Thaksin Shinawatra – will appeal the decision against “Tonight Thailand” and seek a temporary injunction at the administrative court, its management said Tuesday.
A sub-committee of the National Broadcasting and Telecommunication Commission, or NBTC, cited a program aired on Dec. 26 and two others aired on March 1 and March 5 as problematic. A minute from the meeting obtained by Khaosod English shows the program on the December evening violated the MOU that bans criticism of the military junta.
Read more at Khaosod English
Tonight Thailand is one of the most popular programs of Voice TV (Photo from Voice Online)

Advertisements

Since 2007, Prachatai English has been covering underreported issues in Thailand, especially about democratization and human rights, despite the risk and pressure from the law and the authorities. However, with only 2 full-time reporters and increasing annual operating costs, keeping our work going is a challenge. Your support will ensure we stay a professional media source and be able to expand our team to meet the challenges and deliver timely and in-depth reporting.

• Simple steps to support Prachatai English

1. Bank transfer to account “โครงการหนังสือพิมพ์อินเทอร์เน็ต ประชาไท” or “Prachatai Online Newspaper” 091-0-21689-4, Krungthai Bank

2. Or, Transfer money via Paypal, to e-mail address: service@prachatai.com, please leave a comment on the transaction as “For Prachatai English”